A 2019/2020 tanév végén sajnos nem volt lehetőségünk elmenni osztálykirándulásra.

Mivel a nyelvi tagozat miatt az első tanévben az osztály óráinak zömét az nyelvi órák teszik ki, így szinte minden órán két részre bontva vettek részt a diákok. Ezért tartottam fontosnak, hogy az idei ’offline’ tanítási időszakot kihasználjam arra, hogy együtt elmenjünk egy ’kalandozós’, csapatépítő kirándulásra. A helyszín a tavalyi év végén kihagyott felsőgödi Dunakaland Kalandpark volt. A szervezők egy gps-es „kincskereső” és egy ügyességi csapatépítő programot szerveztek számunkra, a kalandpálya élménye mellé. Az osztály 3 csapatra bomlott, ami már eleve segítette a célomat, hiszen a gyerekek így olyanokkal is együtt kellett, hogy működjenek, akikkel tanítási óráikon eddig nem voltak együtt.

A feladatok ötletesek voltak: együtt kellett óriási fahusángokból hidat építeni, egy sílécre öten ráállva, együtt lépkedni, hajítógéppel teniszlabdát dobni. Minegyikhez összefogásra volt szükség, ahogy a kincskereső játékban is. Ez 5 kérdésből állt, melynek helyszíneit egy gps segítségével kellett a Duna mentén megkeresni.

A remek nyárias idő, a Duna csodálatos látványa mind-mind segítette, hogy egy nagyszerű nap végén kellemesen elfáradva, sok képet készítve egy kicsit jobban megismerjék egymást. hogy együtt tudjanak működni

Az együttműködés, a kölcsönös bizalom kialakítás, a csapat tagjai közötti kommunikáció elengedhetetlen volt. És csak remélni tudom, hogy a továbbiakban a hétköznapokban is megmarad mindez.

A helyszínt, a programokat bárkinek ajánlom, akár több napos kiránduláshoz is.

Tima Emese
9.a osztályfőnöke